achtergrond cirkel Layer 1

Tip! Navigeer makkelijk door de berichten met je pijltjestoetsen.

We komen graag bij je langs.

logo wit gele kruis

Hoewel iedereen al van het Wit-Gele Kruis West-Vlaanderen gehoord heeft, weet niet iedereen waarvoor ze staan. De organisatie schakelde d-artagnan in om hun identiteit op de kaart te zetten en uit te rollen als rekruteringscampagne, employer branding en andere externe communicatie.

situation

Het Wit-Gele Kruis West-Vlaanderen is een pionier op vlak van innovatieve thuisverpleging. Dit moet zichtbaar zijn in de communicatie, zodat artsen, sollicitanten en eigen medewerkers weten waarvoor de organisatie staat.

approach

Het feeërieke campagnebeeld beeldt de helden van vandaag uit op een paard en op een adelaar.  Dit zijn metaforen voor enerzijds intelligentie en wendbaarheid, en anderzijds inzicht en scherpzinnigheid. Allemaal eigenschappen van de medewerkers.

‘De Zorgbrigade’ is de nieuwe naam voor het uitgebreide netwerk van verpleegkundigen dat klaarstaat om jou te helpen, en de baseline ‘We komen graag bij je langs’ onderstreept die filosofie.

Die profilering werd doorgetrokken in de rekruteringscampagne waarvoor d-artagnan een video- en radiospot creëerde, en de website dezorgbrigade.be uitwerkte.

Online werden Facebookadvertenties en YouTube-preroll advertenties ingezet om de juiste doelgroepen te overtuigen de vacatures van De Zorgbrigade te bekijken.

results

De HR-afdeling werd overstelpt met 270 sollicitaties en de spot over De Zorgbrigade werd bekroond met de Best Belgian Employee Communication Video Award.

stats_right

deel deze case

ontdek andere cases

ontdek de case
ontdek de case