achtergrond cirkel Layer 1

Tip! Navigeer makkelijk door de berichten met je pijltjestoetsen.

Duurzaam én Belgisch

logo_omegabaars

Belgische duurzame vis, zonder graten. Dat klinkt goed, niet? Bioloog en viskweker Stijn ontwikkelde samen met Universiteit Leuven een vegetarische kweekvis: de Omegabaars, een nieuwe duurzame vis en bovendien een puur Belgisch product.

“De Omegabaars wordt op duurzame wijze gekweekt in een gloednieuwe, ecologische viskwekerij in Kruishoutem.”


Stijn Van Hoestenberghe
sustainable fish farmer

approach

Strategisch onderzoek toonde aan dat verschillende kenmerken van de Omegabaars doorslaggevend zijn om voor deze vis te kiezen. Zo werden de USP’s bepaald: De Omegabaars is een Belgische vis die in zuiver water gekweekt wordt, volledig graatloos is én bovendien ook makkelijk te bereiden is.

d-artagnan bakte de corporate identity en branding voor deze vis. We zorgden concreet voor het logo, de huisstijl, een nieuwe website, een trade brochure en POS-materiaal. Frisse YouTube-video’s tonen hoe je eenvoudige gerechten kan maken met de Omegabaars.

lekker stuk

De Omegabaars is een gezonde vegetariër

 

results

Jeroen Meus pikte het verhaal op en maakte er een reportage over in Dagelijkse Kost. Koppen volgde met een uitgebreide reportage, en Omegabaars werd zelfs genomineerd voor het Woord van het Jaar.

In het eerste jaar werd er 200 ton vis verkocht. Sinds de lancering is het aantal verkooppunten exponentieel toegenomen en kan de productie de vraag niet bijhouden.

stats_-circle

deel deze case

Ontdek andere cases

ontdek de case
ontdek de case