achtergrond cirkel Layer 1

Tip! Navigeer makkelijk door de berichten met je pijltjestoetsen.

header_branding_case

5 must-haves voor een sterk logo

Zonder straf logo, geen sterke branding. Branding onderstreept wie je bent en waar je voor staat. Het geeft een bedrijf of product een gezicht en roept een specifiek gevoel op bij de doelgroep. Een logo is daar een belangrijk onderdeel van. Het identificeert een bedrijf in zijn meest pure vorm. ’t Is een uitdaging die onze Art Directors aangaan met deze 5 kernwoorden in het achterhoofd.

Een geslaagd logo is mooi in al z’n eenvoud. Voor Agristo, een wereldspeler in diepgevroren aardappelspecialiteiten, werkten we bijvoorbeeld met de ronde vorm en de kleuren van het product. Het resultaat is een fris logo dat er staat in de B2B-wereld.

In een eerste fase doorgronden we een bedrijf of organisatie: wat is het DNA? Hoe ziet de geschiedenis eruit? Wat vinden de medewerkers belangrijk? Dan gaan we met die elementen aan de slag. Het Zwin Natuur Park onderscheidt zich door het unieke landschap: de combinatie van zee, brak water en vegetatie. Het logo is hier dan ook een letterlijke visuele vertaling van, inclusief correct kleurgebruik.

Een opvallend en herkenbaar logo heeft een signaalfunctie. De rode bol van Dewaele vastgoed met advies doet denken aan een verkeersbord, en heeft ook hetzelfde effect. Het doet mensen stoppen en opkijken. Bovendien is de ronde vorm uniek in de sector.

Een sterk logo komt tot z’n recht op elke denkbare drager. We hebben het aannemingsbedrijf Artes op de kaart gezet door op elke werf erg consequent met het rode logo te communiceren: van veiligheidshelm tot helikopter.

We maken onze logo’s zo tijdloos mogelijk en vermijden trends. Het logo van Stad Brugge, dat gebaseerd is op de kleuren van het Brugs wapenschild en de trapgevels in de stad, doet na 12 jaar nog altijd zijn werk.


Een logo is natuurlijk nog maar het begin. ’t Is een sterke basis waar we het verhaal van je bedrijf verder rond kunnen bouwen. En dat doen we met een baseline die blijft hangen, een verrassend campagnebeeld, boeiende content voor je doelgroep … en zoveel meer.

Ook geïnteresseerd in een nieuw jasje voor je organisatie of bedrijf? Laat van je horen via mail.

ignace@d-artagnan.be