3 super bowl spots die je wél wil zien

Insights - Frederick

Adverteren tijdens de Super Bowl, da’s 5,6 miljoen dollar betalen voor 30 seconden zendtijd. En dan zijn de obligate celebrities, aliens, stunt doubles en raketlanceringen nog niet meegerekend.

Mag het wat minder zijn?

Veel merken proberen die kostbare tijd dan ook te misbruiken om er zo veel mogelijk in te proppen. Zo maakt Procter & Gamble in één spot reclame voor hun merken Bounty, Mr. Clean, Febreze, Olay, Charmin, Head & Shoulders en Old Spice. Al een geluk dat Sofía Vergara ook nog een rol kreeg. Mag het wat minder zijn? De categorie politiek, vertegenwoordigd door “Trump for President” en “Bloomberg for President”, mag je ook aan je laten voorbijgaan.

Jeep - Groundhog Day

Gelukkig zijn er ook een handvol goeie spots te zien. Zo pakte Jeep uit met een remake van de cult classic Groundhog Day, waarin Bill Murray elke dag opnieuw dezelfde dag beleeft. Voeg daar een Jeep Gladiator aan toe en je krijgt elke dag een andere dag.

0:00
Tide - Super Bowl now, laundry later

Wat? Reclame voor wasproduct? Jep. Al is het maar om te tonen dat dat best proper werk kan zijn. Tide schittert met “Super Bowl now, laundry later”. Vooral de uitsmijters maken het bijzonder geestig.

0:00
0:00
Google - Loretta

Afsluiten doe ik met Google, die je ongetwijfeld kippenvel bezorgt. Een heel simpele spot –  véél simpeler dan de bombastische spot van concurrent Amazon Alexa (waar ik trouwens zelf niet meer zonder zou kunnen leven). Het internet is ondertussen alweer hevig aan het debatteren over alle privacy issues die gepaard gaan met smart speakers, maar daar liggen we nu even niet van wakker.

0:00
een super ad voor jouw bedrijf?
contact us