D'Artagnan Logo

the employer branding agency

The sweetest jobs ...The sweetest jobs ...

Poppies Bakeries

  • digital & social
  • employer branding
  • strategy
  •  

Die vind je bij Poppies Bakeries. De afgelopen 50 jaar maakte de artisanale bakkerij haar ambities waar en groeide mede dankzij de fantastische medewerkers uit tot een indrukwekkend bedrijf in koekjes en gebak. Met meer dan 1000 medewerkers, 14 productiesites en 57 exportlanden laat Poppies Bakeries de wereld proeven van hun producten. De ingrediënten bleven al die jaren wél onveranderd: samenhorigheid, avontuur en kwaliteit vormen nog steeds de basis van het bedrijf.

Interne workshops

Om de band tussen de verschillende vestigingen te versterken, gingen we aan de slag met een employer brandingtraject dat we van A tot Z uitwerkten. Door de medewerkers te interviewen en interne workshops te organiseren, leerden we alle fijnproevers van Poppies Bakeries beter kennen. We ontdekten hun talenten, hun passies, hun werkmotivatie en misschien wel het belangrijkste van allemaal: hun avontuurlijke karakter.

The Sweet Adventure

De resultaten gaven ons de basis voor hun EVP’s en vertaalden we naar een uitdagend concept: The Sweet Adventure. We portretteerden de medewerkers op een originele manier: we kozen voor aanstekelijke illustraties die de teamspirit, de positieve drive, de fijne dynamiek en het avontuurlijke karakter van een job bij Poppies Bakeries weergeven. Van mensen die surfen op donuts in een zee van vanillepudding tot avonturiers die samen kokosrotsjes beklimmen en collega’s die gaan kamperen in een wafeltentje.

Smakelijke jobsite

We koppelden het concept aan een overzichtelijke jobsite waar potentiële medewerkers alles te weten komen over Poppies Bakeries. Ze leren de bedrijfsidentiteit kennen en kunnen na het vinden van de juiste vacature onmiddellijk solliciteren. Duidelijk, visueel sterk en straight to the point.

Interne dragers

Om het concept ook intern te lanceren en de samenhorigheid te versterken, werden er verschillende assets gemaakt: zo voorzagen we naast posters, flyers en vloerstickers ook een truck in thema van The Sweet Adventure.

other clean casesother clean cases

*zei niemand ooit. Wees gerust: wij sturen je enkel af en toe een nieuwsbrief. Eentje die je graag zal lezen, nog wel. If not, even goeie vrienden.

spam me*spam me*