achtergrond cirkel Layer 1

Tip! Navigeer makkelijk door de berichten met je pijltjestoetsen.

az

Situation

Az Damiaan in Oostende is een fantastisch modern ziekenhuis waar het fijn is om te werken. De geweldig collegiale sfeer in het ziekenhuis is volgens de medewerkers zelf de grootste troef van Az Damiaan als werkgever.

Toch zijn er behoorlijk wat openstaande vacatures, niet alleen voor verpleegkundigen, maar ook in het schoonmaakteam, de keuken en de administratieve afdeling.

Action

Welkom bij Ostenders: een mini-serie over leven en werken bij Az Damiaan. Zes afleveringen lang spelen de medewerkers de hoofdrol in deze rasechte ziekenhuisserie vol spanning, romantiek en ferme cliffhangers.

Eerst organiseerden we interne audities om de rollen te verdelen. Ostenders leefde meteen in elke gang van het ziekenhuis!

We volgen ICT’er Antoon die z’n vriendin en apotheekassistente Joyce ten huwelijk wil vragen. Maar dat lukt natuurlijk niet zomaar … Tijdens Antoons avontuur komen alle verschillende functies én de mooie werkomgeving uitgebreid in beeld.

Via advertenties op Facebook en Instagram komen potentiële sollicitanten terecht op www.ostenders.be. Daar kunnen ze alle afleveringen bekijken en meteen solliciteren voor een job bij Az Damiaan.

Results

Onze “Oostendse Grey’s Anatomy” werd meer dan anderhalf miljoen keer bekeken. De serie kreeg ook nationaal veel media-aandacht. We haalden tweemaal VTM Nieuws en er verschenen artikels in o.a. Het Nieuwsblad, De Standaard en Het Laatste Nieuws. Al die aandacht was goed voor meer dan 9 miljoen impressions en €329.726,36 earned media.

Met resultaat. De eerste drie dagen na de lancering solliciteerden al 70 nieuwe Ostenders. In 3 maand tijd stroomden er meer dan 1000 sollicitaties binnen. Dat is meer dan dubbel zoveel als in dezelfde periode vorig jaar. Het aantal openstaande vacatures na onze campagne? 0.

Ostenders leverde niet alleen enorm veel sollicitanten op, maar nu ook 3 BOCA-awards. De reeks won goud in de categorieën Best Content Marketing Programma B2E, Best Video Series en Highest Conversion Response. Daarnaast won Az Damiaan dankzij onze campagne de award voor Beste Externe Marketing op de prijsuitreiking van Zorgwerkgever van het Jaar 2019.

ontdek de andere cases

ontdek de case
ontdek de case