Helemaal mee met Chloé
AG Insurance
- Design
- campaigns
Nieuwe medewerkers vinden voor je bedrijf, da’s onze specialiteit. Nieuwe medewerkers creëren? Kunnen we nu officieel ook! Oké, we overdrijven misschien een beetje. ;) Maar voor AG Insurance wekten we wel een persona écht tot leven. Maak kennis met Chloé van AG – ja, dat rijmt!
Idee Chloé
AG Insurance zocht een slimme manier om de switch naar een nieuw intranet en enterprise social network aan te kondigen én de collega’s er enthousiast over te maken. Onze oplossing? Een fictieve collega inschakelen op de interne communicatiedienst. En niet zomaar eentje! Enter Chloé: de collega die alles in goede banen leidt met de nodige humor en flair. Voilà, ‘Helemaal mee met Chloé’!
Stap voor stap
Eerst wakkerden we de nieuwsgierigheid naar Chloé aan met een teasende mail naar alle medewerkers: er zou iemand nieuws op hun pad komen. Iemand met een missie. Daarna konden ze met oldskool telefoons in de inkomhal naar een mysterieus nummer bellen. Aan de lijn: Chloé, tiens! Op haar voicemail kregen ze haar stem voor het eerst te horen - én een voorsmaakje van haar energieke karakter. Het resultaat? Maar liefst 1450 curieuzeneuzen draaiden het nummer.
Volgende stap: Chloé aan iedereen tonen in een ludieke video. Ze is helemaal zichzelf, met een gezonde portie eigenzinnigheid.

Talk of the town
Vanaf dan was Chloé overal: als achtergrond op de computers, op banners en beeldschermen, in vlogs … Ze groeide uit tot een herkenbare, geliefde collega. En vriendschap werkt natuurlijk in twee richtingen. Daarom zorgden we voor interactie: Chloé maakte de collega’s warm om mee te stemmen op hun favoriete namen voor de nieuwe platformen. Het resultaat? ‘Heart’ en ‘Beat’.
Met het typische Chloé-jasje worden informatieve of praktische boodschappen een pak leuker. Ze toont op haar manier hoe Heart en Beat werken, wat je waar vindt, en wat je beter wel of net niet doet.


Raadpleeg Chloépedia
AG Insurance was zodanig enthousiast over het concept en de manier waarop we Chloé tot leven brachten, dat ze ook voor andere interne communicatie ingeschakeld wordt. Om AG op weg te helpen, stelden we een gedetailleerde ID-kit op met Chloés favoriete koekjes, typische uitspraken, herkenbare looks, haar katten en zelfs haar bestie Heidi. Alles om haar levensecht te maken. Het is duidelijk: Chloé’s here to stay!
