dare todare to
Artes Group
artesgroup.be
- Design & Branding
- Digital & Social
- Employer Branding
- Strategy
De Belgische bouwsector kampt met maar liefst 17.354 openstaande vacatures. Als bouwbedrijf is het dus de kunst om op te vallen tussen de massa. Challenge accepted! Met het nieuwe employerbrandingconcept helpen we Artes Group om een 100-tal vacatures per jaar in te vullen. ‘Dare to’ staat voor lef en doorzettingsvermogen, want wie als arbeider of als bediende aan de slag gaat bij Artes, beschikt maar beter over een een zekere portie durf. Durf om te innoveren, durf om verantwoordelijkheid te nemen en durf om uitdagingen aan te gaan.
Durf lanceren
De huidige medewerkers volledig meenemen in het verhaal is de eerste stap in ons employerbrandingtraject. Ze zijn namelijk de belangrijkste merk-ambassadeurs. Met een lanceringsevent in ‘dare to’-stijl wakkeren we de teamspirit extra aan en zorgen we voor trotse, gemotiveerde medewerkers. En de échte durvers? Die kregen de kans om een tattoo te zetten, al was die gelukkig niet permanent. ;)
Dare to aim higher
Next step: het concept tonen aan de buitenwereld. Zowel voor de campagnebeelden als voor de gewaagde video’s konden we rekenen op de hulp van echte medewerkers. En die mochten géén hoogtevrees hebben! Adverteren deden we via META, LinkedIn, TikTok en Google.
Let’s go viral
Als we écht het hele land willen bereiken, moet het grootster. Zo gezegd zo gedaan: in samenwerking met eventbureau TWICE zetten we een gewaagde stunt op poten vlak voor het Centraal Station van Antwerpen. Een grote stelling, een DJ en 4 freerunners die een spectaculaire show neerzetten, leverde heel wat bekijks én media-aandacht op van verschillende Vlaamse kranten zoals Het Laatste Nieuw, Het Nieuwsblad en De Gazet Van Antwerpen.
Dare to climb higher
De sterkte van het concept? De vele mogelijkheden! Aan de start van het academiejaar konden de Gentste studenten, een belangrijke doelgroep van Artes, al in primeur kennismaken met ‘dare to’. Op de Student Kick-Off die jaarlijks 30 duizend studenten lokt, viel Artes goed op dankzij de grote klimtoren op het Sint-Pietersplein. Het idee was simpel: wie in de beste tijd naar boven klimt, wint een helikoptervlucht. Zo’n 125 studenten waagden hun kans en lieten daarbij ook hun gegevens achter. Zo kunnen we hen in de toekomst nog gerichter bereiken.