maxi zoöloog
Maxi Zoo
jobs.maxizoo.be
- Design & Branding
- Digital & Social
- Employer Branding
- Strategy
Wist je dat Maxi Zoo de grootste dierenwinkelketen in Europa is? Ook in ons land blijft de keten sterk groeien, waardoor de nood aan nieuwe medewerkers toeneemt. En natuurlijk wil Maxi Zoo graag z’n huidige experten behouden. Wij beten ons hierin vast en bouwden een krachtig werkgeversmerk op. Om Maxi Zoo als goede werkgever op de kaart zetten bij huidige én toekomstige medewerkers, maar ook om vlotter vacatures ingevuld te krijgen. Let’s go!

Beestig employer brand
Om een strategisch onderbouwd employer brand te creëren, voerden we een HR scan en een cultural scan uit bij de huisdierexperten. We gingen in dialoog met HR en organiseerden 3 interactieve workshops: eentje met collega’s uit het hoofdkantoor, eentje met winkelmedewerkers uit Vlaanderen en eentje met de winkelmedewerkers uit Wallonië. Daar ontdekten we waar Maxi Zoo al in uitblonk en waar er nog groeikansen lagen.
Op basis van die inzichten schreven we de EVP en brand pillars uit. Fun fact: de brand pillars vormen samen ‘MAXI’: Meer dan een team, Alles draait rond huisdieren, Xcelleren in je job (ja, we weten dat je het eigenlijk anders schrijft), Iedereen z’n karakter. Ze vatten netjes samen waar Maxi Zoo voor staat.
Meet de Maxi Zoölogen
Next up: het creatieve concept. De medewerkers bij Maxi Zoo, dat zijn rasechte huisdierexperts. Ze voelen een grote passie voor harige of gepluimde metgezellen en kunnen er maar niet genoeg over te weten komen. Die kennis delen ze dolgraag met de baasjes van de dieren, maar ook met elkaar. Altijd blijven bijleren, dat zit in het DNA van … een Maxi Zoöloog.




Fluffy campagne
De campagnebeelden en video’s gaven we een hoge aaibaarheidsfactor. En dan hebben we het niet alleen over de schattige dieren. ;) De echte sterren hier zijn de medewerkers. We lanceerden de campagne eerst intern, tijdens een meeting voor de store managers in het hoofdkantoor. Zij konden hun kennis testen tijdens een spannende dierenquiz. Maxi Zoölogen zijn duidelijk niet alleen leergierig, maar ook razendenthousiast, want ze gaven de organisatoren zelfs een staande ovatie. Hoe zalig is dat? De storemanagers gingen naar huis met een tote bag vol branded goodies, waaronder fortune cookies met weetjes over dieren erin.
Verspreidingsgebied van de Maxi Zoöloog
In de winkels zorgden we voor passende lockerstickers, tafeldisplays, affiches en etalagestickers, zodat het concept overal zichtbaar was. Maxi Zoo kon ook op ons rekenen voor een creatief referralconcept en kaartjes om de medewerkers op een leuke manier in de bloemetjes te zetten op belangrijke momenten, zoals verjaardagen, jubilea of promoties.
Online lanceerden we een awarenesscampagne via Meta, Instagram, LinkedIn, TikTok en Google Search. Met succes, want in de eerste wave werd maar liefst 872 keer op ‘solliciteer nu’ geklikt! Offline schakelden we broodzakken en billboards in om in specifieke regio’s te rekruteren.
Maxi Zoo en d-artagnan, da’s een perfect match – net als een kat en een kartonnen doos. Op naar nog veel employer branding samen!
