D'Artagnan Logo

the employer branding agency

de wienerbergers

Wienerberger

 

  • Design & Branding
  • Digital & Social
  • Employer Branding
  • Strategy

De rood-wit verpakte bouwmaterialen van wienerberger heb je hoogstwaarschijnlijk wel al eens zien staan op een werf in de buurt. Maar wienerberger is veel meer dan bakstenen en dakpannen. Samen met dochterondernemingen Preflex, Pipelife en Steinzeug-Keramo biedt het bedrijf allerlei innovatieve bouwoplossingen aan, van gevelstenen tot voorbedrade buissystemen. De kracht van wienerberger? Die schuilt in de mensen. Mensen met elk hun eigen karakter en talent.  

Een stevig fundament

Rekruteren deed wienerberger in het verleden al, met specifieke campagnes. Maar het was tijd voor een breder én stevig onderbouwd verhaal dat de identiteit van het bedrijf weerspiegelt.

Daarom hebben we een diepgaand voortraject opgezet in de verschillende vestigingen: we voerden een hr en communication scan uit en organiseerden interactieve workshops met de medewerkers. Wat drijft de mensen bij wienerberger? Waarom blijven ze er? Waar willen ze nog naartoe? Die inzichten vormden de bouwstenen voor een authentieke employer value proposition (EVP) en leidden tot een employer brand dat écht bij hen past.

Employer branding met karakter

Say hi to ‘De Wienerbergers’. Met de baseline ‘Zoveel karakters, zoveel jobs’, een afgeleide van de corporate merkpropositie ‘Zoveel karakters, zoveel bouwstenen’, zet de campagne 6 persona’s in de kijker. Telkens geïnspireerd door de eigenschappen van het bedrijf en de producten: duurzaam, energiek, speels, stijlvol, innovatief en oplettend. Op de visuals leer je niet alleen de echte medewerkers kennen, maar de volledige wereld van wienerberger, van building tot piping solutions.

Intern maakten de medewerkers kennis met het employer brand op een bedrijfsevent. Extern zetten we ‘De Wienerbergers’ op de kaart in Vlaanderen en een deel van Wallonië met online campagnes via Meta, LinkedIn, TikTok en Google Search. Een nieuw employer brand vroeg natuurlijk ook om een spiksplinternieuwe jobsite. En ook de beursstand kreeg een make-over, zodat wienerberger mooi opvalt op jobbeurzen.

Langetermijnverhaal

Bij d-artagnan kijken we verder dan campagnes. We blijven bouwen aan een sterk werkgeversmerk voor wienerberger. Met contentmarketing vergroten we de naamsbekendheid van het bedrijf, maar ook de betrokkenheid en de connectie bij de medewerkers.

Zijn er specifieke rekruteringsnoden in bepaalde regio’s? Dan vullen we aan met een gerichte, lokale uitrol van het employer brand via offline media. We kunnen het niet genoeg zeggen: employer branding is geen sprint, maar een marathon. 

*zei niemand ooit. Wees gerust: wij sturen je enkel af en toe een nieuwsbrief. Eentje die je graag zal lezen, nog wel. If not, even goeie vrienden.

spam me*