D'Artagnan Logo

the employer branding agency

Specialist in employer brandingSpecialist in employer branding

Een sterke employer branding is meer dan opvallende rekruteringsadvertenties maken. Het gaat over het creëren van een aantrekkelijk werkgeversimago waarbij we geen enkele stap overslaan: een audit van de bestaande toestand, een originele rebranding, een creatieve employer branding-campagne lanceren, de contentstrategie onder handen nemen en zoveel meer. Het draagt allemaal bij tot een beter werkgeversimago en het hoort dus ook bij het begrip ‘employer branding’. Onze account director Brecht Leman legt uit: “Wij bouwen merken om voor te werken.”

Sinds een jaar of 7 à 8 zijn potentiële medewerkers voor een groot stuk de doelgroep van d-artagnan geworden. Maar ook huidige medewerkers. Door ervoor te zorgen dat ze zich gaan identificeren met het bedrijf waarvoor ze werken, nemen ze spontaan een stukje ambassadeurschap op. “Dankzij onze achtergrond in reclame slagen we erin om employer branding op een niet-traditionele manier te benaderen”, vertelt Brecht. “Voor een bedrijf dat awareness wil creëren rond een merk of product, doen we exact hetzelfde. Enkel het doel is anders: medewerkers fan laten worden van hun werkgever en zorgen dat andere mensen getriggerd worden door hoe het bedrijf zich positioneert als werkgever. Bij d-artagnan hebben we ons ondertussen gespecialiseerd in employer branding.”

“Wij stapten als eerste af van de klassieke manier om te rekruteren.”

“Wij stapten als eerste af van de klassieke manier om te rekruteren.”

BRECHT LEMAN, ACCOUNT DIRECTOR

Creativiteit als sterkte

“We geven een heel andere invulling aan recruitment communicatie. We durven zotte dingen doen, dingen die niet gangbaar zijn. We zijn compleet afgestapt van de klassieke manier en merken dat velen dit nu ook volgen. Enkele jaren geleden deed niemand dit, we zijn best trots op onze pioniersrol”, zegt Brecht. Natuurlijk worden we nog steeds uitgedaagd om onze campagnes te laten opvallen. Door de jaren heen hebben we een mooie klantenportefeuille opgebouwd van grote Belgische bedrijven. Doordat die grote bedrijven aankloppen bij d-artagnan krijgen we de kans om innovatief te zijn en nieuwe wegen te ontdekken.

Opvallende cases

We kijken met trots terug op heel wat campagnes. De ‘Proud to be Orange’ case bijvoorbeeld, waarbij we de medewerkers op een heel andere manier leerden kennen en er een interactief platform rond bouwden. Of Superkrak, voor PepsiCo Veurne, waar we nog steeds wekelijks mee uitpakken op hun social media kanalen. En niet te vergeten: Ostenders, de mini-serie voor AZ Damiaan die zelfs de shortlist in Cannes haalde! Ook ons werk voor BpostUnilinSoudalAgristo, Pfizer, Deloitte en Lotus Bakeries zijn voorbeelden van hoe we met onze creativiteit heel wat impact gemaakt hebben. Ontdek al onze employer branding cases op onze website.

We proberen altijd een twist te geven aan onze campagnes, waarvan mensen zeggen: “Verdorie, da’s goed gevonden.” Dat is onze kracht!

share on socials

Ook employer branding specialist worden?Ook employer branding specialist worden?

*zei niemand ooit. Wees gerust: wij sturen je enkel af en toe een nieuwsbrief. Eentje die je graag zal lezen, nog wel. If not, even goeie vrienden.

spam me*spam me*