spreken met verhalen

Insights - d-artagnan

Voor zorgorganisaties is doeltreffend communiceren vaak een hele uitdaging. En dat terwijl er in de zorg net heel wat sterke verhalen te vertellen vallen. Dat werd alvast duidelijk tijdens het seminarie over storytelling van mediabedrijf ZorgAnders. Vier sprekers deelden er hun unieke invalshoek over hoe storytelling het verschil kan maken in de zorg. Onze accountmanager Miet Vanderyse was er ook bij.

Durf jij het aan ...

Van eenvoudig beeld tot uitgebreid videoproject, een goed verhaal kan heel wat verschillende vormen aannemen. Maar wat de vorm ook wordt, het moet een eerlijk verhaal zijn. Een verhaal dat vertrekt vanuit de medewerkers. Zo klonk het toch bij Nathalie Vanlerberghe van het Az Damiaan en Miet Vanderyse van communicatiebureau d-artagnan.

 

De oostendse grey's anatomy

Voor hun employer branding campagne ‘Ostenders’ was de eerste stap luisteren naar alle medewerkers: van verpleegkundige tot IT’er. Wat vinden zij de grootste voordelen van hun job bij Az Damiaan? Uit die gesprekken kwam vooral het belang van collegialiteit naar boven. De sfeer, samenhorigheid, de steun van elkaar … Vanuit dat uitgangspunt begon een ambitieus videoproject, dat het leven in het ziekenhuis op een luchtige manier in beeld bracht. Acteurs van dienst waren stuk voor stuk eigen medewerkers.

customers will never
love your company
until your employees
love it first
Miet - Accountmanager

Nathalie: “We hebben geen enkele negatieve reactie gekregen, enkel positieve. En de medewerkers die meespelen in de serie zijn stuk voor stuk zo trots als maar kan zijn.” Dat zorgt natuurlijk dat ze meehelpen om de video’s te verspreiden.

Miet: “Dat is een erg belangrijke eerste stap in de employer branding: maak van je eigen medewerkers ambassadeurs. Want ‘customers will never love your company until the employees love it first’.”

Bron: Actual Care Magazine

0:00
bekijk de case
ook nood aan een goede employer branding?
contact us