doordacht design
voor 't echte leven

The floor is yours

BerryAlloc maakt al meer dan 50 jaar vloeren waarop je kan doen wat jou gelukkig maakt. Maar het bedrijf miste een verhaal. Wij deden een strategische oefening en haalden daar vier kernwaarden uit: empathisch, creatief, speels en eerlijk. De vloeren van BerryAlloc zijn niet alleen mooi, ze kunnen ook tegen een stootje.

Op basis van die waarden ontwierpen we een nieuwe merkidentiteit. Een rebranding van het logo en voor elke productlijn (zoals parket of vinyl) een eigen visuele stijl die binnen de algemene branding past. Elke lijn heeft z’n eigen kleur en patroon. De zachte kleuren verwijzen naar de natuur, een belangrijk aspect in elke BerryAlloc-collectie.

about the project
Client
BerryAlloc
Services
Website
www.berryalloc.com
we don’t believe in perfect. we believe in life. BerryAlloc

Een vloer voor iedereen

We zetten BerryAlloc neer als een merk dat geliefd is door iedereen: families, singles, jonge en minder jonge mensen, grote en kleine bedrijven. We maakten een reeks beelden die verschillende collecties en USP’s in de kijker zetten, en dat voor verschillende landen.

We tonen dat het leven nooit perfect is, en je huis dat ook niet hoeft te zijn. Onze beeldvoering is creatief en uit het leven gegrepen. Soms is dat kraaknet, soms wordt er eens op de vloer gemorst. Maar da’s niet erg, want net daarvoor zijn de vloeren van BerryAlloc gemaakt.

Van technisch naar emotie

BerryAlloc maakt vloeren waarop jij zorgeloos kan leven. Vanuit die gedachte legden we de merkarchitectuur vast in een brandbook. Dit strategische document bevat alle lagen van de communicatie en legt vast hoe die worden vormgegeven. Zo vertrekt het merk altijd vanuit een imago en beeldvorming en minder vanuit technische details.

Zo brachten we een duidelijke lijn in de communicatie over verschillende productgroepen en landen heen.

De wereld van BerryAlloc

Ook de offlinewereld van BerryAlloc gaven we vorm. De verpakkingen kregen hun eigen iconografie om technische details te kunnen uitdrukken. Het ontwerp van die iconen ligt in de lijn van onze kernwaarden. En wie binnenstapt in een van de toonzalen, wordt meteen ondergedompeld in het merk.

Luister naar de stilste vloer

Nu de algemene branding helemaal op punt staat, starten we ook met campagnes rond specifieke collecties. Zo is er bijvoorbeeld Pure: de stilste vloer op de markt. We brengen het gevoel van een stille vloer tot leven in print, op de radio en op sociale media.

0:00
Een kunstzinnige beursstand

Op Batibouw pakten we uit met een audiotour. Op de stand van BerryAlloc werden verschillende belevingskunstwerken uit hout tentoongesteld. Elk werk stelde een collectie voor. Net als in een museum kregen de bezoekers een audiogids waardoor ze uitleg hoorden over het kunstwerk en over de verschillende vloeren. Ze werden rondgeleid door niemand minder dan Rik Verheye.

0:00
0:00
0:00
komaan he zeg!
ik ben dus kletsnat hé.
Rik Verheye tijdens de BerryAlloc Audiotour
24/7 inspiratie

Ook voor de sociale mediakanalen werkten we een strategie uit. Dankzij een doordachte guideline ziet het Instagram-, Pinterest- en Facebookaccount van BerryAlloc er vlekkeloos uit, behalve dan af en toe eentje op de vloer.

We bewaken de vormgeving en tone of voice zodat BerryAlloc één herkenbaar gezicht krijgt over alle on- en offline communicatie heen.

like what you see?
Contact us

that’s not all we’ve got

1 very bad joke was made at the office today
if you've got better jokes
Work together
Keep me posted